Indkøbskurv Der er 0 varer i kurven
Fælge og dæk
Speciale i VAG gruppen

Forretningsbetingelser.

GENERELLE SALGS, BETALING OG LEVERINGSBETINGELSER
HUSK INDEN BESTILLING AT GENNEMLÆSE VORES BETINGELSER.
ALLE PRISER PÅ DENNE SITE - ER I DKK INCL MOMS. Priserne er dagspriser.

Her kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du handler med os indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din faktura, skal du sende en mail til vores mail adresse og oplyse dit ordrenummer.

Betaling & levering:

Det bestilte sendes iht varens leveringstid.

Når købet er bekræftet i webshoppen, tilsendes faktura til den oplyste mailadresse. Når kunden har foretaget en bankoverførsel til VAG-Parts Danmarks bankoplysninger, vil varen blive sendt.


Reg nr: 2375

Kontonr: 6891761145


Du kan til enhver tid fortryde dit køb op til 14 dage efter modtagelsen, se mere under fortrydelsesret.

Leveringstiden er på alle produkter er 5 dage.Vi leverer med Postnorden eller dennes samarbejdspartnere.
Fragtprisen er følgende:
4 løse dæk, ialt 300,- DKK
4 løse fælge, ialt 300,- DKK
1 kompletsæt (4 fælge monteret med 4 dæk), ialt 500,- DKK

 

Afhentning

Efter aftale

Pasningsgaranti: 

Når du bestiller fælge og kompletsæt ved os yder vi naturligvis pasningsgaranti. Dog tager vi forbehold hvis der er monteret anden undervogn (sænket), større bremser, og udført karrosseri ændringer, der afviger fra standard. Dette skal oplyses ved bestilling.

Reklamation: 

Alle reklamationer kan kun behandles på vores adresse og skal sendes franko. Ved fremsendelse af reklamation ufranko, faktureres kunden for de reelle og dokumenterede omkostninger,- i håndteringsgebyr.
vi kan ikke stilles til ansvar for drifttab, monteringsomkostninger eller lignende.
Husk at medsende kopi af ordre / faktura ved reklamation.
NB: Hvis ikke vi har monteret og solgt dæk ifm de fælge der reklameres over, skal dæk naturligvis afmonteres inden stillingtagen til fælg reklamation, det samme gælder ved dæk reklamation.

Når du handler her har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig og original emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der kan ikke reklameres over almindeligt slid: Fælge med lak, krom og polerede flader, der har været kørt med i vinter halvåret og bla har været udsat for salt!, samt været udsat for påkørsel på grene, strejfninger - ridser der hurtigere udvikler sig til deciderede skader hurtigere end normal fælglakeringer.
Der er heller ingen reklamationsret såfremt de er misligholdt, har været påkørt, har stenslag, ridser eller lignende. Ingen reklamation hvis skader stammer fra monterings værktøj.
Der ydes ingen reklamationsret på dæk eller fælge der er sammenbygget til "tyskerstil". Ej heller på unormal dækslid ifm montering af spacere samt / eller sænket undervogn.
På alle udgåede fælge, ydes ingen suppleringsgaranti.

NB: Hvis ikke vi har monteret og solgt dæk ifm de fælge der reklameres over, skal dæk naturligvis afmonteres inden stillingtagen til fælg reklamation, det samme gælder ved dæk reklamation.

Hvis du ikke er tilfreds med en tjenesteydelse (montering) kan du kontakte os.

Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret på montering, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Er varen bestil hjem direkte fra vores leverandør efter kundes ønske, tilbyder vi som udgangspunkt IKKE fortrydelsesret. Dog vil vi gerne forsøge at afhjælpe kunde med fortrudte sæt i så fald at leverandør ønsker at tage dem tilbage. 

Godkender leverandør retur af varer så står kunde for at dække omkostningerne for fragt til DK og for fragten retur til leverandør. 

Dette udregnes fra enkelt leverandør da der er forskellige priser på fragt.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

ELLER vare specifikt bestilt til en given bil som ikke er lagervare.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Klageoplysninger

Hvis du mod forventning har en klage over en vare købt hos os, er du velkommen til at kontakte os for at finde en løsning. Alternativt kan klagen indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Hvis du er beboende i et andet EU-land, kan EU-Kommissionens online klageportal benyttes. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.


Fortrydelse af tjenesteydelser

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på,  at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.

Hvis du fortryder købet af komplet sæt med dæk og fælge så får du også tilbagebetalt udgiften til monteringen.
 
Bemærk, at ved fortrydelse af komplet dæk kan dæk og fælge være værdiforringede, idet de skal skilles ad igen.


Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os.


Modtagelse af varer: 

Ordren betragtes som leveret når vores fragtselskab har leveret ordren på kundens opgivede adresse og afleveret fragtbrev / fragtnote som kunden skal kvittere for.
Bemærk venligst at hvis man ikke er hjemme på leveringsadressen ved levering, medtager fragtmand forsendelsen igen.

De afleverer en fragtnota i postkassen, hvorpå der er angivet et tlf nummer på fragtmand sålledes man kan ringe og aftale ny dag og tidspunkt for levering. Alternativt kan forsendelen afhentes på nærmeste fragt central / terminal.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Afhentning af varer i Odense:

Ved afhentning af varer i Odense skal varerne pakkes ud og besigtiges indenfor 3 dage, for at opdage eventuelle kosmetisk fejl. Gøres der ikke indsigelse indenfor de 3 hverdage, anses hjulene som være uden fejl.

Afhentes bestilte varer ikke indenfor 1 år efter betaling af depositum, bortfalder depositum og varerne sendes tilbage til leverandør.

Depositum

VAG-Parts opkræver som minimum altid et depositum på 1500 kr ved bestilling. Dette beløb sikrer at kunder afhenter deres varer og ikke "løber" fra deres aftaler. Derfor betales depositum ikke, ved en evt. annullering. 
Depositum bruges evt. til at dække omkostninger til af sende varer retur til leverandør m.m.


Persondata

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos os har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os.
 
Cookies
På hjemmesiden anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere